Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Każdy nowy sprzęt biurowy powinien zostać kupiony dopiero wtedy, gdy zostanie dokładnie zbadany pod kątem funkcjonalności, kosztów eksploatacji, jak i wielu innych drobnych czynników. Nie inaczej jest w przypadku kserokopiarki – jak wybrać odpowiednią i na co zwracać uwagę? Czy lepsza będzie opcja używana, czy nowa? Warto się temu dokładnie przyjrzeć.
Jest to pytanie, które dręczy wielu przedsiębiorców – lepiej postawić na nowy sprzęt, czy może jednak wystarczy używany? Zależy to od wielu faktorów, a największym z nich jest cena samego urządzenia – opcje poleasingowe są po prostu dużo tańsze. Czy jest to wystarczający powód?
Czasem tak. Dzieje się to za sprawą zjawiska amortyzacji, dzięki któremu można znaleźć praktycznie nieużywane sprzęty pochodzące z wielkich korporacji. Często będą one nowoczesnymi urządzeniami, których cena będzie zdecydowanie niższa od nowych odpowiedników tej samej jakości. Jednocześnie takie kserokopiarki pożyją one jeszcze kilka dobrych lat, a czasem można nawet dostać na nie gwarancję. Jest to ciekawa opcja, jednak niejedyna.
Coraz częściej kserokopiarka dostępna jest w formie abonamentu, który pozwala na jej wynajęcie za umówioną kwotę. Tutaj koszta są doskonale znane, a za możliwe awarie odpowiada firma wynajmująca. Zwykle można również liczyć na najnowszej generacji sprzęty.
Nowoczesne kserokopiarki, choć często drogie, posiadają wiele zalet. Wyróżnić tutaj można przede wszystkim:
Wszystko to sprawia, że zakup nowych urządzeń również jest bardzo ciekawą opcją, choć często droższą. Na co jeszcze warto spojrzeć?
Tutaj istnieje duże rozróżnienie pomiędzy sprzętem nowym i poleasingowym – o dziwo, często na niekorzyść opcji nowych. Dzieje się tak dlatego, że gwarancja często posiada specyficzne warunki, a jednym z najpopularniejszych jest konieczność używania oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, czyli głównie tonerów. Efektem tego jest konieczność przepłacania za coś, czego zamienniki kosztują znacznie mniej.
Jeśli chodzi o sam serwis, warto dokładnie przejrzeć warunki i sprawdzić, czy dana firma oferować będzie urządzenie zastępcze na czas napraw – jest to konieczne dla zachowania płynności pracy w biurze. Patrząc na wszystkie te aspekty i znając swoje możliwości można z łatwością zdecydować, czy dana kserokopiarka powinna być nowa, czy używana.
Fot.: Mahrous Houses/unsplash.com