Pozycjonowaniem nazywamy wieloetapowy i nastawiony na długofalową współpracę proces, polegający na poprawie pozycji wybranej witryny w Google lub innej znanej wyszukiwarce. Na to działanie składa się szereg wielu czynności, które mają w efekcie doprowadzić do tego, aby dana witryna spełniła wszelkie oczekiwania i wymagania stawiane przez algorytm wybranej wyszukiwarki i tym samym zająć wysoką pozycję. Dzięki temu każda strona WWW, niezależnie od jej obecnego statusu, może pojawić się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania pod konkretną frazą kluczową. Nie jest to jednak proste i łatwe zadanie, warto je jednak przeprowadzić w przypadku każdej strony, która generuje jakiekolwiek zyski. Dowiedz się, jak pozycjonować strony internetowe.
Wpływ pozycjonowania na widoczność witryny
Ruch organiczny, znany także jako darmowy, jest generowany przez internautę, który klika w odsyłacz do naszej witryny w wyszukiwarce Google po wpisaniu wybranej frazy kluczowej. Świeża strona bez jakiejkolwiek przeszłości w pozycjonowaniu z reguły ląduje na samym końcu listingu i rzadko generuje jakikolwiek ruch organiczny, podczas gdy strony, które przeszły pozycjonowanie Sky Shop, są znacznie wyżej. Oczywiście największą popularność uzyska ta witryna, która znajduje się na pierwszym miejscu, co jednak wiąże się z reguły z bardzo dużymi nakładami finansowymi oraz wieloletnimi działaniami agencji interaktywnej SEO. W przypadku szczególnie popularnych fraz kluczowych jest to w praktyce niemożliwe dla nowej strony, gdyż najwyższe pozycje zajmują wówczas największe koncerny, które budżetu nie traktują priorytetowo.
Działań do pozycjonowania jest całe mnóstwo
Jeśli zastanawiasz się co to jest SEO, koniecznie zapoznaj się z podstawowymi czynnościami niezbędnymi w realizacji pozycjonowania. Jest ich całe mnóstwo, a wszystkie mają duże znaczenie dla algorytmu Google, który bierze pod uwagę podczas oceny witryny nawet najbardziej szczegółowe aspekty. Pierwszym etapem pozycjonowania jest przeprowadzenie audytu. Pod tą nazwą kryje się dokładna analiza całej witryny pod kątem jej stanu, a ocenie podlega sposób jej działania, kod źródłowy, interfejs użytkownika oraz setki innych parametrów, dzięki którym można z łatwością zaplanować kolejne działania. W kolejnych etapach należy przeprowadzić działania on-site oraz off-site, przeprowadzić dokładną modyfikację kodu źródłowego i nasycić wcześniej przygotowanymi frazami kluczowymi całą witrynę. Dopiero spełnienie wszystkich wytycznych może spowodować, że nasza witryna wyląduje na jednych z pierwszych miejsc wybranej frazy kluczowej.
Zdjęcie autorstwa Canva Studio z Pexels