TikTok – kiedy warto mieć tam firmowy profil?

TikTok – kiedy warto mieć tam firmowy profil?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

TikTok to platforma, która ostatnimi laty stała się niezwykle popularna wśród młodych ludzi. Zastanówmy się, kiedy warto założyć na niej konto firmowe i wykorzystać ją w celach biznesowych.

Czym jest TikTok i jakie ma znaczenie dla firm?

TikTok to mobilna aplikacja, która umożliwia swoim użytkownikom nagrywanie krótkich filmików, do których edycji wykorzystać można szereg ciekawych narzędzi. Filmiki te opatrzyć można tekstem, naklejkami czy nakładkami AR, a także dołączyć do nich samodzielnie przygotowaną ścieżkę dźwiękową lub wybrać tę, która jest dostępna w aplikacji. Na TikToku często organizuje się także transmisje na żywo.

Wśród znaczących elementów TikToka wyróżnić można stronę „Dla Ciebie”, która wyświetla się każdemu użytkownikowi po zalogowaniu do aplikacji. Filmiki, które się na niej pojawiają, dopasowane są do gustów danego użytkownika.

Popularność TikToka sprawiła, że nabrał on wyjątkowej wartości dla sprzedawców i firm. Krótkie filmiki, na których opiera się aplikacja, to medium idealne do tego, aby docierać do potencjalnych młodych klientów. Jej skuteczności dowodzi popularny hashtag #tiktokmademebuyit, którym użytkownicy TikToka okraszają filmiki, na których chwalą się produktami, o których dowiedzieli się dzięki aplikacji – według statystyk ten hash został użyty już miliardy razy.

Kiedy warto założyć na TikToku profil firmowy?

Istnieje wiele powodów, dla których konto firmowe na TikToku może stać się dla naszej firmy opłacalnym rozwiązaniem. Poniżej przedstawiamy te, które uznaliśmy za najistotniejsze.

Gdy grupą docelową Twojej firmy są młodzi ludzie

Warto pamiętać o tym, że z TikToka korzysta głównie młodzież czy młodzi dorośli. Jeśli zatem Twoja firma zajmuje się sprzedażą produktów bądź usług, które mogą sprzedawać się wśród ludzi z tej grupy wiekowej, założenie konta firmowego na TikToku może okazać się strzałem w dziesiątkę – jest to naprawdę świetny środek przekazu, dzięki któremu możesz do nich dotrzeć.

Gdy zależy Ci na zasięgach

Treści, które wyświetlają się użytkownikom TikToka dopasowują się do tematów, którymi ci się interesują. To dlatego filmiki, które można publikować z konta firmowego, będą trafiać do osób, które naprawdę mogą być zainteresowane kupnem danego produktu czy usługi. Reklama w postaci zabawnego filmiku może zapaść w pamięć i zachęcić do kupna oferowanych towarów.

Gdy chcesz budować relacje z klientami

Regularne zamieszczanie treści na profilu może pomóc pogłębiać relacje czy zawierać kontakty z nowymi nabywcami naszych usług. Budowanie zaufania między marką a klientami jest niezwykle ważne w biznesie, toteż warto wykorzystywać do tego wszelkie dostępne media. Z profilu na TikToku można łatwo przekierowywać odbiorców także na pozostałe platformy, na których działamy.

Jak założyć konto firmowe?

Założenie konta firmowego na TikToku nie stanowi większego problemu. Konto należy zarejestrować, podając niezbędne dane, takie jak adres e-mail, wiek czy nazwę użytkownika. W ustawieniach stworzonego profilu należy znaleźć opcję „przełącz się na konto PRO”, a następnie wybrać opcję biznesową. Co ciekawe, dzięki temu, że nasze konto będzie profilowane pod kątem biznesu, uzyskamy dostęp do statystyk, mówiących przykładowo o oglądalności publikowanych przez nas filmików – dzięki temu można łatwo dowiedzieć się, jaka forma filmiku przekonuje do siebie naszych odbiorców, jakie hashtagi są trafione czy podkładana przez nas muzyka jest odpowiednia.

Zdj. główne: cottonbro studio/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*