Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Jak wybrać dobrą agencję SEO?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Wybór dobrej agencji SEO zaowocuje w perspektywie czasu widocznymi efektami w postaci lepszej widoczności strony, zwiększonego ruchu czy wreszcie skuteczniejszej sprzedaży. Jednak jak wybrać naprawdę dobrą agencję, kiedy ich liczba na rynku nieustannie rośnie? Kluczowe wskazówki znajdziesz w niniejszym artykule.

Poszukaj informacji i opinii

Najskuteczniejszym sposobem na znalezienie dobrej agencji SEO jest zasięgnięcie opinii od kogoś znajomego, kto współpracował już z agencją SEO, a najlepiej z kilkoma różnymi agencjami. Taka osoba będzie mogła porównać usługi agencji i zwrócić Ci uwagę na poszczególne aspekty współpracy, w efekcie polecić lub odradzić nawiązanie kontaktu z daną agencją. Poza tym warto zapoznać się z opiniami i referencjami dotychczasowych klientów, korzystających z usług agencji, z którą planujesz nawiązać kontakt.

Zdecydowanie mniej skutecznym sposobem jest wyszukiwanie agencji na własną rękę, np. przez wyszukiwarkę Google lub media społecznościowe. Najpewniej trafisz na oferty największych graczy, którzy potrafią dotrzeć do klientów, ale niekoniecznie świadczą najwyższej jakości usługi SEO. W tej sytuacji dobrze jest posiadać pewną wiedzę na temat pozycjonowania sklepu internetowego i zweryfikować jakość usług po nawiązaniu kontaktu.

Kontakt z klientem – dopytaj o możliwości, cele i środki

Przy pierwszym kontakcie z agencją SEO rozmawiać będziesz prawdopodobnie z handlowcem lub specjalistą od marketingu, których obowiązki polegają na pozyskiwaniu nowych klientów. Zapewne przedstawi Ci szczegółowe warunki współpracy, jednak po jej rozpoczęciu nie będzie już do Twojej dyspozycji. Dlatego już na etapie rozmów z handlowcem poproś o kontakt ze specjalistą, który będzie zajmował się Twoim projektem – nie z jego koordynatorem ani kierownikiem działu SEO, ale człowiekiem, który będzie prowadził dla Ciebie działania.

Dobry kontakt z klientem po stronie agencji to jeden z warunków owocnej współpracy. Dlatego przed podpisaniem umowy zadaj specjaliście kilka pytań, dotyczących jego doświadczenia z podobnymi projektami, ogólnego planu działań SEO, zakładanych celów i środków, jego trzeba przeznaczyć, aby te cele osiągnąć.

Audyt SEO – pracuj na konkretach

Agencja przed rozpoczęciem działań powinna dokonać szczegółowego audytu strony www. Audyt SEO to analiza wszystkich aspektów strony, które są brane pod uwagę przez roboty indeksujące. Audyt strony internetowej ma na celu znalezienie wszystkich błędów oraz obszarów, które wymagają optymalizacji. Dopiero sporządzenie raportu z audytu pozwoli wstępnie nakreślić plan działań, które powinny obejmować działania SEO.

Zdj. główne: materiał od klienta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*