SIP trunk i wirtualna centrala – gdzie są przydatne?

SIP trunk i wirtualna centrala – gdzie są przydatne?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Nowoczesne technologie bardzo ułatwiają życie nie tylko w sferach prywatnych, lecz także biznesowych. Wiele przedsiębiorstw rozwija się i rozbudowuje bazę klientów właśnie dzięki korzystaniu z dobrodziejstw technologii. Komunikacja z klientami oraz wewnątrzfirmowa jest niezwykle ważna dla prawidłowego funkcjonowania każdej firmy. Przekonaj się, czym są SIP trunk i wirtualna centrala oraz gdzie znajdują zastosowanie.   

Czym jest SIP trunk?  

Technologia SIP trunk pozwala na bezproblemowe prowadzenie kilku rozmów telefonicznych na raz nie tracąc przy tym na jakości dźwięku ani połączenia. Jest to doskonała alternatywa dla telefonii cyfrowej, w której nadal możliwe jest występowanie zakłóceń w przypadku przeciążenia linii. Dzięki zastosowaniu protokołu SIP (Session Initiation Protocol) możliwe jest transmitowanie połączeń i wiadomości głosowych za pośrednictwem Internetu, a nie linii telefonicznych. Dzięki temu połączenia przesyłane są szybciej, a ich jakość jest o wiele wyższa niż przy zastosowaniu tradycyjnej telefonii. 

Możliwość prowadzenia wielokanałowych rozmów telefonicznych jest niezwykle ważna w firmie. To rozwiązanie ułatwia komunikację między pracownikami i szybkie przekazywanie sobie informacji bez zwoływania zbędnych spotkań. 

Czym jest wirtualna centrala?  

Wirtualna centrala to rozwiązanie, które pozwala na przekierowanie połączeń, przygotowanie zapowiedzi głosowych słyszalnych po połączeniu z numerem firmowym, kolejkowanie połączeń oraz odbieranie faksów bez potrzeby zakupu odpowiedniego urządzenia. Przynosi ono wiele wymiernych korzyści już od samego początku użytkowania i ułatwia komunikację na linii klient – przedsiębiorstwo. Dzięki tego rodzaju ułatwieniom możliwe jest szybsze rozwiązanie sprawy, z jaką ktoś łączy się z firmą oraz usprawnienie przepływu połączeń. Jest to ułatwienie zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i dla klientów, a ponadto wpływa pozytywnie na relację pomiędzy stronami.  

Gdzie warto skorzystać z tych rozwiązań telekomunikacyjnych?  

Rozwiązania takie jak SIP trunk i wirtualna centrala są bardzo przydatne na wszelkiego rodzaju infoliniach oraz w placówkach medycznych, w których odbywa się telefoniczna rejestracja pacjentów. Przesyłanie połączeń pomiędzy oddziałami działu obsługi klienta to ogromne ułatwienie dla osób dzwoniących, a kolejkowanie połączeń wpływa na komfort dzwonienia. O wiele wygodniej jest bowiem zadzwonić raz i poczekać na swoją kolej, niż w kilkunastu połączeniach próbować wbić się w kilka sekund przerwy pomiędzy telefonami w przychodni. 

Jest to również doskonałe narzędzie komunikacji wewnątrzfirmowej, które ułatwia przekazywanie sobie informacji pomiędzy działami, a także między recepcją, a poszczególnymi gabinetami. W ten sposób można łatwo i szybko komunikować się z innymi pracownikami i utrzymywać kontakt na bieżąco. 

Zdjęcie główne: pexels.com/Tima Miroshnichenko

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*