Jak zabezpieczyć firmowe konto na Instagramie i Facebooku?

Jak zabezpieczyć firmowe konto na Instagramie i Facebooku?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Włamania na konta firmowe w mediach społecznościowych, zarówno na Instagramie, jak i Facebooku, to coraz częstsze zjawisko. Jak więc uchronić się przed takimi nieprzyjemnościami, które mogą prowadzić nawet do strat materialnych? 

Zadbaj o silne hasło i regularnie je zmieniaj

Pierwszym krokiem do zabezpieczenia swojego konta firmowego na Facebooku lub Instagramie jest bez dwóch zdań zadbanie o hasło. To powinno być silne, składać się przede wszystkim z małych i wielkich liter, ale również cyfr oraz znaków specjalnych. Dzięki temu będzie dużo trudniejsze do rozszyfrowania. Omijaj natomiast hasła jednoznaczne i proste, takie jak Twoja data urodzenia, to zbyt łatwe dla potencjalnych oszustów.

To jednak nie wszystko, dobrze, jeśli co jakiś czas będziesz zmieniać swoje hasło, najlepiej robić to co kilka miesięcy. Oczywiście może to być nieco uciążliwe, ale w końcu zapewni dodatkowe zabezpieczenie Twojego konta, a jak wiesz, oszuści mogą naprawdę namieszać w sprawach firmowych, a nawet w finansach. Zadbaj więc o swoje hasło i jego regularną zmianę w pierwszej kolejności.

Postaw na uwierzytelnianie dwuskładnikowe

Drugi krok to także konieczność, chodzi mianowicie o uwierzytelnianie dwuskładnikowe. Uruchomienie tej opcji możliwe jest zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, a na czym polega? W momencie, gdy spróbujesz się zalogować na profil z innego urządzenia, przyjdzie do Ciebie powiadomienie, na przykład na numer telefonu lub wiadomość e-mail o tym, że ktoś chce się zalogować na profil. Oczywiście możesz to być Ty, ale wtedy bez problemu wpiszesz dodatkowy kod, który prawdopodobnie pojawi się w wiadomość SMS. 

Jak włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe? Na Facebooku zrobisz to, przechodząc w ustawienia i prywatność, a następnie bezpieczeństwo i logowanie. W przypadku Instagrama jest to równie proste, z ustawień przejdź do bezpieczeństwa, a tam pojawi się uwierzytelnianie dwuskładnikowe.

Obserwuj swoją aktywność

Kolejnym krokiem na zabezpieczenie swojego konta firmowego na Instagramie lub Facebooku jest regularne obserwowanie swojej aktywności. O co w tym chodzi? Gdy logujesz się do profilu, z innego konta możesz sprawdzić, kiedy to dokładnie było. Jeśli możesz, rób sobie kilkudniowe przerwy, aby regularnie sprawdzać, czy w tym czasie Twoje konto nie było aktywne. Jeśli okaże się, że tak, prawdopodobnie ktoś inny także ma do niego dostęp.

Wtedy możesz przejść do ustawień swojego profilu, zakładki bezpieczeństwo i tam sprawdzić aktywność dotyczącą logowania. Jeśli pojawiły się jakiekolwiek inne urządzenia, które nie powinny się tam znaleźć, po prostu je usuń.

Unikaj podejrzanych aplikacji

Na koniec chcemy zaznaczyć, że podejrzane i niezweryfikowane aplikacje również mogą wnieść wiele złego do Twojego profilu firmowego. Jest ich coraz więcej, na przykład te do tworzenia „lepszych” InstaStory, co oczywiście w pierwszej chwili z pewnością sprawia, że chcesz ją mieć. Musisz się jednak dwukrotnie zastanowić, a najlepiej sprawdzić, czy ta konkretna nazwa znajduje się na liście wtyczek potwierdzonych przez sam Instagram.

Mamy nadzieję, że ten krótki poradnik zwiększy bezpieczeństwo Twojego konta firmowego na Facebooku lub Instagramie. W przypadku jakichkolwiek pytań zostaw komentarz.

Zdj. główne: Deeksha Pahariya/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*