Sprzedaż rzeczy na Facebooku trwa od lat. Specjalne grupy, własna tablica, live’y – internauci próbowali już wszystkiego. Z pomocną ręką tym razem wyszedł jednak sam portal, który zaproponował specjalne miejsce do transakcji internetowych: Marketplace.
Zasadniczo jest to podstrona Facebooka, przeznaczona dla użytkowników, którzy chcą coś sprzedać bądź kupić za pośrednictwem największego portalu w Internecie. System działania opiera się na tych samych zasadach, które większość z nas zdążyła już poznać, kupując na innych portalach sprzedażowych.
Jeżeli znajdziemy odpowiadający nam produkt, możemy zapisać go jako interesujący nas, aby łatwiej było go później odszukać. Inną możliwością jest też opcja udostępniania ogłoszenia czy możliwość bezpośredniego skontaktowania się ze sprzedawcą. Pomyślano również o kwestii płatniczej. Transakcji dokonujemy poprzez specjalny kanał, który został otwarty na potrzeby konkretnej akcji sprzedażowej. Wszystkie opcje zostały zaś uszeregowane w zakładce Twoje konto.
Wprowadzono także udogodnienia, aby można było łatwo znaleźć najbardziej interesujące Cię propozycje, jak najbliżej Twojego miejsca zamieszkania. Wystarczy ustawić filtr lokalizacji, wybrać swoje miejsce pobytu oraz odległość – algorytm przetworzy proponowane oferty względem naszych oczekiwań. Ponadto wprowadzono rozróżnienie na kategorie przedmiotów, takich jak: pojazdy, nieruchomości (wzięto pod uwagę opcję wynajmu), elektronikę, odzież i tak dalej.
Kolejną znaną z innych portali handlowych opcją jest filtr podkategorii oraz ceny. Możemy więc nie tylko ustawić: czego poszukujemy, w jakiej odległości od naszej lokacji, ale także w jakim przedziale cenowym. Widać więc, że Facebook rzetelnie przyłożył się do tego projektu.
Aby rozpocząć sprzedaż na platformie, musisz wpierw wejść w ikonę Marketplace, która przypomina po prostu sklep. Można się tam przedostać bezpośrednio z menu, znajdującego się po lewej stronie naszej witryny. Tam należy odszukać opcję „Utwórz nowe ogłoszenie”. Następnie wybieramy kategorię, czy zamierzamy coś sprzedać (i co), czy może chcielibyśmy dać mieszkanie pod wynajem.
Kolejnym krokiem jest sprecyzowanie naszego ogłoszenia. Oznacza to dodanie zdjęcia produktu. Pamiętajmy, żeby dodać fotografię w jak najlepszej jakości, w przeciwnym wypadku nie znajdziemy wielu chętnych. Jeżeli dodajemy niewielki przedmiot, warto wykonać zdjęcie na białej kartce i zrobić ujęcia z kilku stron.
Nie oszukujmy klienta, ponieważ w przeciwnym wypadku po prostu zwróci on nam towar i wystawi negatywną opinię, którą wszyscy zobaczą. W kolejnym etapie należy uzupełnić: nazwę ogłoszenia, zaproponować cenę, ustalić kategorię produktu, dodać opis, lokalizację, a także uwzględnić dostępność naszego artykułu.
Wielkim atutem Marketplace jest jego łączność z różnymi grupami na Facebooku. Na końcu wstawiania ogłoszenia wybieramy więc nie tylko samą podstronę portalu, ale także maksymalnie 10 grup, na których nasze ogłoszenie zostanie wyświetlone. Warto zadbać o to, aby nie były to przypadkowe grupki, a powiązane tematycznie jednostki. Zdarzają się bowiem sytuacje, że administratorzy grup banują i usuwają ogłoszenia niezwiązane z daną tematyką.
Na koniec wspominamy, że niepodważalnym atutem sprzedającego jest jego autentyczność. Anonimowa osoba pozbawiona zdjęcia nie wzbudzi zaufania.
Zdjęcie główne: Kaboompics .com/pexels.com