Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces, który pomaga stronie internetowej uzyskać wysoką pozycję w organicznej sekcji stron wyników wyszukiwania. Gdy SEO zostanie wykonane skutecznie, Twoja witryna będzie miała wysoką pozycję w wyszukiwarce pod względem treści, usługi lub produktu. Dzięki temu jest o wiele większa szansa, że osoba wyszukująca prawdopodobnie wejdzie na Twoją stronę.
Search Engine Optimization, czyli SEO to wieloaspektowy proces, który obejmuje optymalizację zarówno witryny, jak i elementów zewnętrznych, aby poprawić rankingi wyszukiwań i generować wysokiej jakości ruch organiczny. Kiedy marketerzy omawiają działania marketingowe, rozmowa często koncentruje się na słowach kluczowych, algorytmach Google i linkach zwrotnych. Jednak w swoim sercu SEO polega na dostosowaniu się do odbiorców, ich sposobu myślenia i intencji leżących u podstaw ich wyszukiwań w przeglądarce. Chodzi o to, by wiedzieć, czego szukają Twoi odbiorcy, dlaczego tego szukają, a następnie dostarczać im skutecznych rozwiązań.
Współpraca z agencjami marketingowymi może przybierać różne formy. Mogą to być konsultacje SEO, audyt SEO lub audyt UX. Warto wiedzieć, co kryje się pod tymi hasłami. Już wiesz, czym są konsultacje SEO, ale czym się różni od tych audytów?
Należy zacząć od audytu UX, ponieważ jest to zagadnienie o wiele mniej obszerne. To działanie ma na celu poznać zachowania klientów oraz użytkowników. Audyt UX dostarcza informacji na temat ich preferencji, na których podstronach spędzają najwięcej czasu, czego poszukują na Twoje stronie oraz co sprawia, że podejmują takie, a nie inne decyzje.
Audyt SEO to działanie, które obejmuje analizę zachowania klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową, ale dodatkowo dzięki niemu jesteś w stanie poznać, w jaki sposób optymalizować swoją witrynę. Ten rodzaj audytu dostarcza informacji o źródłach ruchu na stronie, jakie słowa kluczowe są najważniejsze dla przekierowywania klientów na Twoją stronę. Chodzi również o znalezienie problemów, które mogą wpływać na odbieranie sklepu przez użytkowników m.in. szybkość ładowania podstron czy nawigacja.
Konsultacje SEO to najszersze zagadnienie. Obejmuje działania, które są podejmowane zarówno w trakcie audytu UX, jak i SEO. Co takiego jeszcze jest konsultowane
Jeśli jesteś właścicielem firmy lub kimkolwiek, kto chce generować zysk poprzez obecność online, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to coś, co musisz dokładnie rozważyć. To, że możesz nie wiedzieć dokładnie, jak przygotować i uruchomić jakąkolwiek kampanię SEO, nie powinno Ci przeszkadzać. Możliwe jest znalezienie odpowiedniego konsultanta SEO, który zapewni strukturę tej kampanii.
Konsultacja SEO to działanie, które polega na analizie, kwalifikacji i w końcu udzieleniu porad dotyczących działań związanych z optymalizowaniem treści na Twojej witrynie internetowej. Jest to działanie, które uwzględnia wszystkie możliwe kanały dotarcia do Twojego sklepu lub strony. Konsultant SEO dokona przeglądu drogi budowania i wzmacniania Twojej obecności w sieci.
SEO jest niezwykle ważne dla zaznaczenia swojej obecności na rynku, dlatego należy wiedzieć, jak przeprowadzić kampanię, by była ona maksymalnie skuteczna i wiązała się z korzyściami. Konsultant SEO rozumie specyfikę rynku i potrzeby różnych klientów. Podczas analizy Twojej witryny weźmie pod uwagę jej aktualny stan – gdzie znajduje się w wynikach wyszukiwania, jak się po niej nawiguje oraz czy działa bez zacinania się. Konsultacja to także analiza działań konkurencji oraz wybór fraz kluczowych, które zostaną wykorzystane w trakcie procesu pozycjonowania Twojego sklepu. Do zadań pracownika odpowiedzialnego za to działanie, należy również omówienie planu działania oraz celów biznesowych firmy, ciągły kontakt z klientem i budowanie z nim relacji. Musi być w stanie wykryć problemy oraz niedociągnięcia na każdym etapie realizacji. Konsultacje SEO to najlepsza droga do zdobycia nowych klientów oraz zwiększenie ruchu na stronie. Dzięki specjalistycznym poradom możesz być pewny skuteczności działań.
Fot. unsplash.com