YouTube Shorts to krótkie filmiki, które przedstawiają ciekawe trendy, przepisy, czy zabawne wydarzenia lub są relacją z ciekawych eventów, na przykład gal bokserskich, czy koncertów.
Widząc oszałamiający sukces TikToka, a wcześniej serwisów takich jak Vine, YouTube postanowił kuć żelazo, póki gorące i wejść w świat krótkich, skondensowanych filmików nagrywanych wertykalnie. W niewielkim odstępie czasu omawiana platforma streamingowa udostępniła dwie nowe opcje nagrywania. Pierwsza z nich to właśnie shorts, a druga to stories. Różnica polega na tym, że opcja shorts jest dłuższa – filmiki wynoszą nawet do minuty. W przypadku stories ta zawartość wynosi od kilkunastu do nawet kilku sekund.
Kolejna różnica to żywotność. W przypadku YouTube Shorts krótkie filmiki pozostają dostępne do wglądu przez nieograniczoną ilość czasu. Jeżeli chodzi o stories, to platforma YouTube automatycznie usuwa filmik po tygodniu.
Kolejnym ograniczeniem jest to, że nie każdy może nagrywać YouTube stories. Żeby to zrobić, należy mieć co najmniej 10 000 subskrybentów. Jednak ta opcja nie jest możliwa od razu, na certyfikację Google trzeba czekać nawet do ośmiu tygodni. W przypadku YouTube stories krótkie filmiki mogą się odtwarzać po kolei, w zależności od preferencji użytkownika niemal w nieskończoność.
Skoro już wiadomo, jakie są różnice pomiędzy YouTube shorts a stories, to warto się zastanowić, kto może je nagrywać. W przeciwieństwie do stories, shorts mogą być publikowane przez dowolny kanał, wystarczy posiadać swój profil. Jedynymi warunkami, jakie trzeba wypełnić, jest to, że film ma być wertykalny, to znaczy nagrany w pionie. Jego długość nie może przekraczać czasu jednej minuty. Warto zaznaczyć, że według niektórych specjalistów od social mediów, najlepszym rozwiązaniem jest filmik o długości 58 sekund, ponieważ YouTube i tak dodaje dwie sekundy do jego końca. Krótki filmik można także opatrzyć tagiem #shorts, żeby zwiększyć zasięgi, a także innymi znacznikami, które pozwolą trafić na tę treść docelowej grupie odbiorców.
Niektóre osoby mogą wykorzystać YouTube Shorts nie tylko do tego, żeby podzielić się ciekawym wideo ze społecznością, ale także żeby przyciągnąć więcej użytkowników do swojego kanału. Osoby, które korzystają z portalu YouTube potrafią docenić dobry content i zostawić pozytywną ocenę i subskrypcje. Żeby wzbudzić ich zainteresowanie swoim profilem, warto wykorzystać właśnie z YouTube Shorts.
Aby zacząć czerpać korzyści finansowe ze swojego kanału, jego liczba subskrybentów powinna wynosić co najmniej 1000, a także mieć 4000 wyświetleń w ciągu ostatniego roku działania. O ile same YouTube Shorts nie generują pieniędzy, to mogą zaciekawić użytkowników zawartością Twojego konta.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, YouTube Shorts służy zwykle do tego, żeby dzielić się ciekawymi filmikami z innymi użytkownikami w społeczności YouTube. Jednak opcję Shorts można na przykład wykorzystać też do tego, żeby zareklamować swój biznes. Dobrym pomysłem będzie stworzenie całej siatki, która będzie się składać z kanału, a także odnośników do strony Internetowej, gdzie można nabyć Twoje usługi.
Ciekawy content na YouTube Shorts na pewno zainteresuje duże grono użytkowników i pozwoli Ci zwiększyć zasięg Twojej kampanii reklamowej. Może to być koło zamachowe, które spowoduje napływ klientów, a także zwiększenie popularności Twoich usług. W przypadku, gdy osiągniesz sukces, będziesz mógł się cieszyć nie tylko z korzyści płynących ze wzrostu zamówień, ale także napływu pieniędzy z konta na YouTube, kiedy liczba subskrybentów przekroczy 1000, a liczba wyświetleń 4000.
YouTube Shorts może być dobrym początkiem Twojej przygody z mediami takimi jak YouTube, ale nie tylko. Ta forma dzielenia się informacjami skutkuje regularnym powiększaniem się liczby obserwujących. Kolejnym powodem, dla którego warto udostępniać informacje na YouTube Shorts jest po prostu dobra zabawa – krótkie filmiki często zawierają zabawne treści, a dzielenie się nimi zbliża ludzi.
Zdjęcie główne artykułu: Designed by Freepik
Fajna opcja 🙂