Google Ads – przewodnik dla początkujących

Google Ads – przewodnik dla początkujących
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Z wyszukiwarki Google korzysta aż 96% użytkowników internetowych, co czyni tę przestrzeń wprost idealnym miejscem do reklamowania swojej marki. W promowaniu może pomóc specjalnie narzędzie – Google Ads.

Marzeniem, ale i celem każdego przedsiębiorcy jest docieranie ze swoją ofertą do nowych odbiorców i zdobywanie kolejnych klientów, co wiąże się z większą sprzedażą i wyższymi przychodami. Dobrym pomysłem jest prowadzenie strony internetowej, którą traktuje się jak wirtualną wizytówkę firmy. Równie dobrym sposobem jest reklamowanie się w internecie, co może być trudniejszym zadaniem. Podczas buszowania po ulubionych witrynach co rusz natykamy się na kolejne reklamy. Jak sprawić, aby nasz przekaz nie został zasypany przez inne? Z pomocą przyjdzie nam Google Ads.

Internetowe moce Google Ads

Google to bezapelacyjnie najsłynniejsza wyszukiwarka. Promowanie się w niej jest rozsądnym rozwiązaniem, o ile działania marketingowe zostaną poprowadzone w przemyślany sposób. Tworzenie kampanii może ułatwić przedsiębiorcom specjalne narzędzie stworzone przez amerykańskiego giganta – Google Ads, które w działaniu może przypominać Facebook Ads (aby dowiedzieć się więcej o tym systemie, polecamy zajrzeć tutaj: https://adsright.pl/facebook-ads/).

Czym konkretnie jest Google Ads? To system reklamowy umożliwiający planowanie, uruchamianie i wyświetlanie reklam sponsorowanych. Komunikaty są pokazywane nie tylko w wynikach wyszukiwania w Google, lecz także w sieci reklamowej, Google Merchant czy na YouTube, dzięki czemu mamy szansę docierać do licznego i zróżnicowanego grona.

Zalet z korzystania reklam Google Ads jest wiele. Kompaniami sami zarządzamy, decydując między innymi o wysokości budżetu czy momencie włączenia/wyłączenia reklamy. Dobrą opcją jest możliwość określania słów kluczowych, na które ma pojawiać się nasz przekaz w wynikach wyszukiwania, a także ustalania kryteriów geograficznych, demograficznych i tematycznych, co pozwala docierać do konkretnych odbiorców. Ponadto Google Ads pozwala analizować wyniki tworzonych reklam.

Rodzaje reklam Google Ads

Dzięki dobrze przeprowadzonej kompani Google Ads pozyskasz nowych klientów. W osiągnięciu celu pomogą Ci różne rodzaje reklam, które możesz wykorzystać:

  • reklamy tekstowe – musi zawierać zachęcający do kliknięcia opis,
  • reklamy wideo – krótkie, atrakcyjne w wyrazie filmiki,
  • reklamy graficzne – mają formę zdjęcia, grafiku, gifu,
  • reklamy produktowe – pokazują produkt, jego cenę i inne informacje,
  • reklamy w aplikacji – ich celem jest promocja aplikacji, umożliwiają pobranie jej od razu na telefon.

Zdjęcie główne: Pawel Czerwinski/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*